Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2017 22:41 - 1984-та, не по Оруел
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2761 Коментари: 6 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Спомням си, че  в началото на лятото на 1984- та година ме  извика шефът.
  Каза ,че ме командирова в Приморско за седмица, на научна конференция.  Да, знае, че нямам подготвен материал, но ме праща като наблюдател.
Може да участвам и в обсъжданията . Бях вече научен сътрудник и имах публикации в чужди списания-в наши още не.  Бях и много млад, така, че трябваше да се уча.  Дали съм сериозен,  той дойде да провери!  В конферентната зала ли съм или по плажовете?  Като ме завари,  където трябва да съм, спокоен си замина след това.
Въпреки ,че нямах участие, тази конференция отприщи възможностите ми.  Заваляхоа публикации, авторски, командировки в страната . Предложения за работа. И това - за година две!

Малко след завръщането ми, жена ми ме сюрпризира . Донесе куп документи, каза че са за мен, на следващия ден трябва да са подписани!  Уредила е екскурзия до Австрия.
Беше кадър на Балкантурист, но децата ни бяха много малки и счетохме работата и за неподходяща.  Преквалифицира се на учитетелка.  Та беше използвала връзките си и беше уредила включването ни в екскурзия до Виена- на отиване с автобус , а връщането-с кораба " Русе", току що закупен със " София=, ако не се лъжа от Холандия или Швеция!
Бях в отпуска, но на другия ден отидох на работа . Директорът също  беше в отпуска, имаше заместник.  Остаавих документите на секретарката, уговорихме се на обяд да мина и да ги взема подписани....
При отиването ми направи впечатление  странното и поведение.  Попитах , да не би да не са подписани документите ми? Тя потвърди и каза ,че не знае защо.  Да питам директора!

Без подканяне влязох при него и поисках обяснение.  Казах, че днес е последният срок и ако  те не се подпишат, екскурзията ми пропада.  Но той беше категоричен, че няма да подпише.  Щял съм да избягам!?  А това ще му коства работата.  Няма да я жертва заради мен!

Онемях! Как ще избягам, децата са тук? ! Родителите ми също! Аз не съм авантюрист! И никога не бих отишъл за подпис при него, при положение ,че той ще плати такава цена!  Но той не отстъпи, каза , че няма да разпише и толкова! Случайно срещнах завеждащата личен състав.  Като разбра каква е работата, поиска документите и каза да и се обадя преди тръгване.
И наистина, успя да убеди изпълняващия длъжността директор да разпише!  С моите думи , че дори и да имам намерения да бягам, няма да го направя,  заради децата и родителите
Екскурзията беше прекрасна!  Първо  мое излизане зад "Желязната" завеса, пътуване на връщане от Виена до Видин по Дунава с великолепен кораб!

Все пак избягаха двама души от групата!  И единият беше племенник на ...Диляна Чавдарова-важен партиен фактор в региона.
А сега де, иди се надявай ! Не избягах аз, а довереният човек?



Гласувай:
27


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - !!!:))) Поздравления, приятелю! Чест и почитания, че казваш истината!
16.11.2017 06:44
Фактите за прехваления от някои съветски строй са красноречиви. Робът не може да напуска господаря, дори и да остави заложници... Крепостният не може да напуска имението, дори да превърне семейството си в заложници, а ако все пак го направи, те ще страдат до края на дните си. И всичко това се правеше с една единствена цел: да не видят робът и крепостният света с очите си в истинския му вид, за да не разберат лъжата, с която ги манипулират всеки ден...
Гадна картина, Иване! Това не беше държава, а затвор с принудителен труд. Това е една от причините да наричам онази България трудов лагер.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
16.11.2017 11:09
batogo написа:
Фактите за прехваления от някои съветски строй са красноречиви. Робът не може да напуска господаря, дори и да остави заложници... Крепостният не може да напуска имението, дори да превърне семейството си в заложници, а ако все пак го направи, те ще страдат до края на дните си. И всичко това се правеше с една единствена цел: да не видят робът и крепостният света с очите си в истинския му вид, за да не разберат лъжата, с която ги манипулират всеки ден...
Гадна картина, Иване! Това не беше държава, а затвор с принудителен труд. Това е една от причините да наричам онази България трудов лагер.
Хубав ден, приятелю!


Имам чувството ,че тези хора, ръководителите ,съзнателно са се готвили за промяната Но е трябвало да се натрупа капитал, който да си разпределят А излизането навън е пречело именно на това
Племенникът на Диляна беше тихо и кротко момче В деня ,в който избяга, преди това , седнах в автобуса, при обиколката на Виена до него, просто имаше място Нищо особено не бяхме правили преди това Времето беше студено за лятого, около 10 градуса Беше плувнал в пот, ръцете му трепереха Беше на моя възраст, млад, това ме учуди Но , толкова
Беше корабен инженер Познавах родителите му те се съсипаха Но Бързо се успокоиха! Намерил работа като специалист в корабостроителницата на Виена, почти веднага, в центъра на града?!
Като знаех колко е свит и стеснителен, това ме учуди първоначално
Спомням си друг случай от тази екскурзия
За продавачите на вестници по улиците Мургави, спре ли кола изтичваха бързо в платното ,за секунди продаваха вестника и се връщаха обратно бегом! Чудех се, как се промъкват в потока от бясно препускащи коли? Усетих, че някой ме наблюдава Екскурзоводката ,Българка, съпруга на дипломат във Виена
Каза, че често тези хора стават жертва на прегазване Че египетската мафия владее бизнеса, че , ако например някой Българин, например се опита да се намеси в него, това е до ден , два. Ще го ликвидират! Че , ако някой от нас смята да остане , дори като уличен продавач не може да се устрои!
Сетих се за тези думи, когато разбрах, че избягалото момче си е намерило престижна работа в центъра на Виена!?
При неговата стеснителност?
Стана ми ясно, заради неувереността в себе си беше плувнал в пот! Въпреки студеното време
Било е уредено "Бягането " му!
Още от тогава е почнала подготовката на висшите за" промяна-1984-та година!
цитирай
3. batogo - !!!:))) Да, Иване! Големите и децата им излизаха законно, а малките - по този начин.
16.11.2017 12:08
Или тъй наречената перестройка по съветски образец у нас, и в целия соц.лагер. Подготовка за узаконяване на награбеното по време на режима и преустройството на другарията от комунизъм към олигархичен капитализъм от съветски тип в отсъствие на правила и принципи. Точно това се случи.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
16.11.2017 14:08
batogo написа:
Или тъй наречената перестройка по съветски образец у нас, и в целия соц.лагер. Подготовка за узаконяване на награбеното по време на режима и преустройството на другарията от комунизъм към олигархичен капитализъм от съветски тип в отсъствие на правила и принципи. Точно това се случи.
Хубав ден, приятелю!


Така е, приятелю!
Долно и подло изпълнение!
Под формата на създаване на комунизъм с човешки образ, реален?! Мамене в огромен мащаб! С единствена цел, завличане на придобитото И изнасянето му навън
Предателство спрямо хората, спрямо държавата ! Както при падането опод Османско Никаква особена сила не са били османлиите, особено за царете ни в първата половина на тринадесети век-щели са да ги размажат Но предателството, продажността са били големи!
И сега лъжат! Уж икономиката ни е най- проспериращата в момента , а едва намериха 40 милиона лева? Ще ги раздадат на принципа -Разделяй, за да владееш!
Като нафора?
Ще се яви ли някой, да обясни, как гърците раздават, при тежкото им финансово положение близо милиард и половина, а ние при успешното-нямаме? За кого натрупват пари?
Има ли финансисти в тази държава или се укриват не е ли ясно, че като се вкарат пари в употреба, те ще оживят икономиката?
Значи, не икономиката е целта на натрупването
Както на милиардният държавен резерв от 80-те, който...потъна!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
5. merlin68 - Късметлия си, за такава екскурзия ...
16.11.2017 17:33
Късметлия си, за такава екскурзия мечтаеха много българи... е то и днес мечтаят:))
Бях ученик в техникума по речно корабостроене и корабоплаване в Русе, когато дойдоха двата пасажера - "София" и "Русе", строени са в Холандия. Качиха ни да ги огледаме, както се казва - зяпахме с отворена уста. Днес те още пътуват, но в България идват рядко, колкото да заредят продукти, иначе от Сърбия надолу почти не слизат.
Разбирам шефът ти, всеки живял в онези години го разбира:)))
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Мерлин!
16.11.2017 20:10
merlin68 написа:
Късметлия си, за такава екскурзия мечтаеха много българи... е то и днес мечтаят:))
Бях ученик в техникума по речно корабостроене и корабоплаване в Русе, когато дойдоха двата пасажера - "София" и "Русе", строени са в Холандия. Качиха ни да ги огледаме, както се казва - зяпахме с отворена уста. Днес те още пътуват, но в България идват рядко, колкото да заредят продукти, иначе от Сърбия надолу почти не слизат.
Разбирам шефът ти, всеки живял в онези години го разбира:)))


Да, признавам си, в случая бях късметлия! Жена ми се пребори да ни включат, като бивш кадър на Балкантурист А аз имах и допълнителен късмет, че слрещнах завеждащата личен състав и се сетих, че тя може да помогне Както и го направи
А шефът сигурно е бил навит, че ще развивам" научна" дейност с чужденките и затова довтаса Искрено се изненада , като ме видя
Но винаги съм се стремял да оправдавам гласуваното ми доверие
Корабът беше фантастичен! Имаше на палубата малък басеин и тенис маси Това остана и единственото ми пътуване по Дунав с кораб!

Хубава вечер, Мерлин!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9136401
Постинги: 1348
Коментари: 29644
Гласове: 102594
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031